Friday, August 24, 2007

one sweet day


i)
Minggu ni rasa lambat sangat berlalu. Antara semua minggu inilah minggu yang paling bosan, sibuk, sedih dan gembira. Nda pernah saya ada rasa yang bercampur-campur macam ni. Mari saya khabarkan sebab-sebabnya-
  • Bosan-Semua kawan blog sedang bercuti.
    -Hari-hari hujan ( sampai berakar duduk di rumah ).

  • Sibuk-Mencari sijil-sijil Zaman Tok Janggut yang ntah saya simpan dalam kotak yang
    mana satu.( banyak betul kotak).
    -menyusun baju-baju lama mau bawa balik kg.

  • Sedih- ???????? .
    -??????????? .
    - TIBA-TIBA SAJA.
  • Gembira/teruja- hari-hari si Rabbit ada masa melayan saya.
    -ada kawan yang tengah bercuti pun boleh online .
    -pergi menderma di Giant dgn adik kesayangan .
    -jejak kasih dengan c usim.
    -dapat berbual dengan mak buyung ( kakak saya ) .
    -dapat tengok c Annabelle n mummy dia( ym chat) .
    -c Boboy dapat baby girl- Eve Vallery .
    -MINGGU DEPAN MO BALIK KG..YAHOOOO
    !
ii)
-c Kay n Rabbit tanya, saya buat apa bawa balik kotak banyak-banyak. Tapau KLCC ka..?
-tidak banyak laa.4 kotak ja ( 2 kotak tu berisi baju-baju antik, yang 2 lagi KOSONG).
-yang kosong tu tempat simpan barang2 yang akan di bawa balik di sini nanti..Contohnya pisang rabus, ikan masin, tuhau, dll ( hanya saya dan rabbit ja yang tau).
iii)
Saya khabarkan kelahiran generasi baru—

Debra Pramita( diba)-mummy dia c Nanak
Annabelle Cynthia( oyo)-mummy dia c Rabbit
Eve Vallery(?)-mummy dia c Boboy
Bixler Neghal( adik ), Dixler Kelvin ( bibing),
Rayvester Keavin( cincan)-mummy dorang c Unsub
Jasmine Eve-nama anak saya yang belum lahir
lagi..hahaha.

Kay, Usim, Mimi, Nurul, JusJus....BILA LAGI.???????
iv)
Masa layan c Abby Fana ( Sinar FM ), saya sempat memasukkan dalam otak beberapa pesan yang saya rasa berguna-
Lelaki sering mencop perempuan sebagai kelompok yang suka dengan PERHATIAN, sebab itu selalu pakai lipstick warna MERAH.
Tapi, perempuan bilang lelaki suka memerhati tetapi TIDAK PEKA. Mana ada semua warna merah..tengo betul2..
Saya menulis dengan hati yang riang dan bersih. Tiada niat mahu menyindir sesiapa. Teringat dengan seorang abang sekursus di UM dulu. Abang ni selalu sangat komplen warna lipstick saya. Siap bagi tips pemilihan yang sesuai lagi..Yang betul-betul tertanam di kepala saya-jangan pakai lipstick warna pink, buruk. Silaka! Tapi hari ni saya terfikir belum habis lagi lelaki yang peka rupa-rupanya..!
Mana sudah lipstick pink saya tu..?
v)
AMARAN..!
Ruangan ini untuk Rabbit sahaja.
Kalau ada jarum yang patah
Jangan disimpan di dalam peti
Kalau ada tuhau di sana
Bawa-bawalah simpan k.

1 comment:

Kandawai said...

c Debra ka nama anak c Nanak?
aiyaa, jadi nenek saudara sudah sa ni kalau begini..hik hik

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP