Thursday, November 29, 2007

Ku Usir Lara Ini

Semalam saya menghadap cermin ajaib itu lagi. Cermin ajaib? Tidak lah, cermin biasa-biasa. Tempat saya menilik diri selalunya. Cermin besar itu umpama penasihat peribadi saya yang bisu. Saya tanya kemudian saya jawab sendiri. Macam tu la selalunya.

Semalam saya tanya cermin, macam ni kah saya selalunya? Macam ni kah sepatutnya saya menikmati hidup yang singkat ini? Dan seperti selalu dia tetap diam membisu. Beberapa tempoh ini, saya sering diburu rasa yang tidak sepatutnya. Resah. Gelisah. Rasa bersalah. Dan banyak rasa lain yang sukar saya namakan. Saya jadi was-was dengan diri sendiri.

Berkali-kali saya ingatkan diri, jangan sesekali menyesali yang lepas. Pandang depan dan hadapi hari-hari mendatang dengan rasa syukur. Saya tengah berusaha. Berusaha untuk menyingkirkan semua perkara yang sedih dan menyakitkan itu. Melupakan semua orang yang membuatkan saya jadi 'bengong' begini.

Iya, macam ni lah hidup kita. Selagi roda hidup ini berputar, kita sesekali pasti di atas kemudian di golek ke bawah. Nda percaya? Perhatikan la diri kamu juga. Nah..mari lah kita layan blues dulu..

Sedalam mana cintamu
Kau berjanji akan masih seperti dahulu
menyintai menyayangi ku dengan sepenuh hati
dalam hujan dan kemarau kau lindungi aku
belum puas ku kecapi hangat kasihmu
Sejak engkau pergi dulu
kau bawa bersama bisa hati ini
kembalikan belaian jiwa
kumoga cinta bercahaya selamanya
Sedalam mana cintamu
hingga sanggup melukakan hati ini
di kala aku rindu
kasih sayangmu di sisiku
hingga akhir nanti
Pulangkanlah bintang siang dan malamku
lepaskanlah sengsara ini
katakanlah engkau menjadi milikku
berjanjilah hilangkan resahku

5 comments:

Emma said...

ungu...
cermin hanya boleh menggambarkan fizikal luaran kita,namun yg meniliti dan mampu melihat smpai ke akar hati kita..adalah kita sendiri,apa yg kita lalui dlm hidup ini dan jln yg kita lalui tak perlu dikesali,kerna kita diciptakan sbagai manausia biasa dan dia yg mencipta kita yg menentukan kita,dimana dan siapa kita suatu hari nanti....NAH KAN ITU LAH BA KO...TINGU SIANI MENJIWANG SUDA..HE HE,apa pun lagu ko keminatan sia tu...

UNGU said...

oh gia emma..benar katamu. tapi saya lebih percaya hidup ini satu pilihan dan kita yang memilih. hehe..semoga apa yg kita sama2 pernah lalui menjadi pengajaran untuk kita menempuh hari mendatang laa..kikikiki jiwang pun jiwang la..

Emma said...

ko jangan tidak tau kejiwangan kita ini kadang kala buat kita matang juga taau...ya betul ckp ko tu..org lain suka hati berkata apa sja tentang kita boh tapi tidak berhak untuk mengubah dan menetukan kan kan...klu kita salah buat sesuatu dalam memilih hidup ini...yang tanggung kita jgk kan..bukan urang kan ungu?bah kah!sepatutnya kita jadi peguam ba ni ungu,sia - sia fikiran kita yang cangih ni inda di guna ha ha.apa pun this lif only short time...we must enjoy ....kan?

Emma said...

*this life

UNGU said...

haha..peguam?ko tau d mata eyai saya, saya ni tetap peguam kikiki..

p/s orang mau cakap apa, cakaplaa..selagi kita boleh telan..telan ja..kemudian buang di tandas..hahaha!

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP