Wednesday, October 3, 2007

Kami Terkantoi


(Perhatian:N3 khas buat Rabbit dan Kay )
Kami terkantoi

Terminal Rindu

Kita tidak pernah mengucapkan selamat berpisah
Tapi mengapa hati sering berasa resah.
Kita tidak pernah berdoa untuk sebuah pertemuan
Tapi mengapa hati selalu kerinduan.
Perpisahan dulu seperti telah menutup segala ruang
Rupanya cuma satu permulaan yang panjang.
Aku berpaling mencarimu
Ketika kau ucapkan kesejahteraan buatku.
Kita akan kembali
Untuk mencari lagi.

Semalam saya menerima sms begini,

Rabbit: ko tau ka tarikh lahir c mi2. Saja mo tanya.
Saya: nda pasti o..cuba ko tanya c Kay.
Tiba-tiba saya teringat birthday dia yang sudah berlalu. Saya cepat-cepat menaip lagi.
Saya: happy blated bday ah! teda hadiah oo..
Rabbit: uik..sudah lama tu..hehe
Saya: sa tgh online la..jom chat..
Rabbit: nasib baik nda migraine..jom la

Dan kami pun terus belayar-layar dialam maya. Banyak yang dibualkan. Antaranya tentang program tertangguh kami hari tu. Program lawatan sambil belajar di shoping mall. Tiba-tiba hp saya menerima sms baru..

Kay: oi ko ingat lg bila bday c rabbit?
Saya biarkan sms tu tertunggu-tunggu jawapan. Saya terus chat dgn rabbit.

saya: bila gia tarikh lahir ko tu. Sa ingat jg bulan 9..tapi nda ingat tarikh.( sebenarnya mahu memdapatkan maklumat untuk menjawab sms c Kay)
Rabbit: napa c Kay tanya ko ka?
Saya : nda laa. Sa mo tau ja..sambungan kita pnya sms tadi ba
..( padahal sudah jadi tali barut c Kay)
Rabbit: isk..nda pa laa tu. Buat apa mo ingat2, yg penting thn ni genap 29 thn.
Saya: ko merajuk ka tu?
Rabbit: nda laa ba..nda ngam 29 tpi merajuk lg.12 hb bah tu..
Saya: oh..teda jg hadiah ba
..( sepantas kilat saya balas sms c kay. Siap suruh diam2 lagi. Jangan bagi tau maklumat tu dari saya).

Tiba2..

Rabbit: oi ko kasi tau c Kay ka?
Jari saya terkoma sekejap. Saya bermain tarik tali dan akhirnya memilih untuk menghantar kepala ke tali gantung.
Saya : Iya..ngam2 dia sms sa ba tu. ( dalam hati bagai di garu ..nak ketawa pun ada)
Saya cepat-cepat mencapai hp..meng sms c Kay lagi
Saya: oi ko kasi tau c Rabbit ka? (jantung saya sudah terjatuh menimpa perut ).
Kay: iya tapi nda kasi tau maklumat dari ko..konon2 sa baru ingat.
Saya: alamak..'matai no beno'..kantoi. Sa suda kasi tau dia, maklumat tu dr sa. Hehehe
( takut bercampur lucu)
Kay: hehehe..nt sa bt pengakuan laa..( mesti dia berguling-guling ketawa)
Saya sambung chat dgn Rabbit.
Saya: apa pengakuan c Kay
Rabbit: dia cakap siapa lah yang ditangkap polis ni klu sudah terkantoi.

Saya: heheh jdi mcm mna ni..siap yang akan dihantar ke lokap. ( saya ketawa)
Rabbit: nda apa laa. Kali ni dapat pengampuan lg.
Saya: iya..heheh
( dalam hati berharap c Rabbit nda marah )

Itu kisah tiga sahabat yang cuba mengingati hari lahir sesama mereka. Kay di Kota Kinabalu, Saya di Nilai dan Rabbit di Wangsa Maju. Sungguh jauh beribu batu, hilang di mata di hp jangan. Terima kasih kepada celcom, digi dan Yahoo selaku penaja rancangan heheh…

Mari teman kita kutip kenangan lama
Yang gugur di halaman rasa
Ikat kemas-kemas disanggul ingatan
Khabarkan pada kelana yang lain
Tentang denai persahabatan yang kian sempit
Ayuh.!
Kita lalui sekali lagi.

Untuk Rabbit- Sorry banyak2 ya! Saya ‘terbohong’ kerana membantu kawan di seberang laut. Nah! Saya dengan bersungguh-sungguh memujuk kamu dengan pantun ini,

Kalau ada jarum yang patah
Jangan disimpan di dalam peti
Kalau ada silap dan salah
Jangan disimpan di dalam hati

Nah,,saya nyanyi lagi..

"tidak mahu ku ingat lagi
Apa yang telah terjadi
Tragedy oktober..
Sesalan aku hanya untuk mu Rabbit
Ampunilah segala dosa-dosa ku
Tidak sengaja aku mengasari dirimu
Bagiku kau bukanlah lawan ku
…..
( dalam hati tengah berdoa..harap2 dia nda marah kami)

Untuk Kay-lain kali jaga2 kita terkantoi. Nanti kita kena tangkap polis. Nasib baik kali ni dapat pengampunan kalau tidak..alamat hujung bulan ni shoping sendiri la saya…

Nasi lemak buah bidara
Sayang selasih saya lurutkan
Buang kawan buang saudara
Kerana ‘Kay’ saya turutkan..

3 comments:

Kay Masingan said...

wakakakakakakaka...turus senyum doraemon o sa ungu..hahahahaha..lucu betul.

UNGU said...

heheh sampai hari ni saya masih senyum2 sendiri. lucu betul o..ba klu ko tension2 ko p la baca balik tu n3 kie..

Kay Masingan said...

sa pun masih rasa lucu juga. betul2 terkantoi ba..

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP