Sunday, August 17, 2008

Boring Sunday!

Pada satu hari, saya dilanda keboringan yang sangat-sangat boring. Tahap gaban punya keboringan. Tapi untuk kebahagiaan semua pihak, saya mewar-warkan bahawa saat ini saya sangat bahagia, gembira dan berada diawang-awangan. Tengahari tadi perasaan saya telah dicubuk oleh sumandak Tambunan yang lawa itu..( siaran ulangan..)

Dia: hi, tres. Bahagia ka ni?
Saya: haha..( intro yang konon-kononnya menunjukkan kebahagiaan saya). Iya..( dalam hati bagai digaru..huhu)
Dia: bah, selamat bermusim bunga. Take care kio! ( ayat akhir yang buat saya terasa sangat disayangi).
Saya; Ok..ko jg k.

Saya off hp. Low bat sebenarnya. Saya memujuk hari saya yang terluka ini dengan bersuka ria bersama rakan di pusat futsal. Hasilnya agak berkesan kerana saya memang gembira beberapa jam. Namun, selepas berpisah-pisahan dan saya kembali dengan gerakan solo, saya huhu kembali. Ke hulu ke hilir macam hilang akal. Dari KK Plaza saya ke Wisma Merdeka. Sendirian. Kalau lah kamu berada ditempat saya..( sayangnya kamu bukan saya )kamu akan faham apa yang tengah saya lalui. Tiba-tiba rasa sangat menyesal.

Saya Menyesal.! Menyesal.! Menyesal.! Menyesal!..Sangat Menyesal!!!!

Untuk mengelakkan daripada saya gantung diri, saya cepat-cepat meng sms kawan yang kini selamat berada di Sandakan.

Saya: Lis, aku boring gila ni..

5 minit kemudian..

Dia: Tiba-tiba pulak. Ingatkan bermusim bunga..Blk Kg la. Buli makan jambu batu free..hehe!
Saya: Iya kan..aku blk kg la.
(Akhirnya saya temui penawar mujarab yang selama ini saya lupakan). Sebenarnya perbualan kami lebih panjang dari ini tapi untuk mengelakkan kemalangan jiwa yang lebih serius, saya meng edit beberapa slot yang dijangka menyebabkan keadaan lebih huru-hara.

Beberapa minit lepas berbual-bual, saya mengambil keputusan untuk mengongsikan kecederaan hati saya kepada kamu sekalian di alam maya. Rasanya saya akan lebih bahagia bila berada ditengah-tengah kelas 3 Gemilang ( kelas yang paling tidak digemari oleh Ungu ) berbanding berada ditengah cengkaman hutan batu yang tidak punya perasaan ini.

Saya memandang kota yang meriah ini. Aneh, jiwa saya tetap sepi. Kosong. Saya tidak tahu dimana lagi tempat untuk mencari kebahagiaan itu.

Wahai kawan-kawan, kakak-kakak, adik-adik, makcik-makcik dan pakcik-pakcik diluar sana, tolong nasihatkan saya. Beri lah saya petua-petua supaya lebih bahagia. BAHAGIA.

Kesimpulannya, kalau takut dilanda ombak jangan berumah ditepi pantai ( huhu..). Tolong dengar nasihat saya.

Dan untuk menyatakan kekecewaan dan kemerajukan saya, saya sedang melayang lagu ini melalui http://www.youtube.com/..

Purnama Merindu
Artist:
Siti Nurhaliza

Bermaknakah tiap baris kata-kata
Ataukah hanya dibibir saja
Bersungguhkah rindu yang engkau pamerkan
Ataukah sekadar hanya lakonan

Rindu... telah melekat dalam hatiku
Walau awan berlalu
Rinduku... tak berubah... arah
Purnama mengambang... cuma berteman
Bintang berkelipan dan juga awan
Siapa tahu...

Rindu yang mencengkam di hatiku
Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merayu padamu yang sudi...
merindu ku

Purnama mengambang berbagai warna
Bila embun pun datang bintang purnama
Tinggallah aku sendirian bertemankan malam sepi

Aku meminta pada yang ada
Aku merindu pada yang kasih
Aku merindu padamu yang sudi memujuk

Hiaskanlah cinta di jari manisku
Sinarkan bagai gemerlap kencana
Tandakanlah kasih dimercu kalbu
Serikanlah purnama yang merindu


Dan.. Ungu pun merajuk lagi!

6 comments:

Cikgu said...

Janganlah beremosi sangat. sesungguhnya kehidupan ini ada pasang surutnya. kalau tiada kehidupan kitakan mati. renung-renung lah.

UNGU said...

baik cikgu..( menundukkan kepala seperti tentera jepun..)

semoga saya lebih kuat pd masa akan datang..

UNGU said...

baik cikgu..( menundukkan kepala seperti tentera jepun..)

semoga saya lebih kuat pd masa akan datang..

Kay Masingan said...

ungu, kenapa ko tidak p sana tepi laut? buli juga ko buang segala perasaan ko tu di laut. biar hanyut di sana..

apapun, semoga tabah menghadapi semuanya. (ko pun biasa sudah tunduk mcm tentera jepun? hahaha..asal ja di sekolah, mcm lagi sa kampetai..hahahhah

Cikgu said...

ungu....ini barulah komen sy si ira...yg awal2 tu hubby sa...hehehe! dah banyk kali dia antr komentar...ko msti ingat sa yg antar kan?hahahah...apapun..jgn selalu layan rajuk tu..takt ada yg bosan memujuk dan menanti apa kpastiannya...lalalala...

hepi holiday

UNGU said...

kay
iya, sudah di laksankana...

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP