Tuesday, February 17, 2009

Bunga Yang Tidak Pernah Layu

Saya tidak pernah mengambil berat soal hari-hari istimewa. Bagi saya, setiap hari yang saya lalui adalah hari yang istimewa. Hari yang punya cerita yang tersendiri, yang istimewa. Sabtu lalu saya menerima panggilan dari jauh. Empunya diri meminta maaf kerana tidak dapat menghantar bunga untuk saya. Saya menahan gelak di dalam hati. BUNGA? Emm..mungkin bagi dia bunga ialah benda yang boleh mewakili penghargaan dan segala rasa yang ada dihati. Rasa sayang contohnya.

Saya sengaja mengenakan dia. Saya kata, saya memang menunggu bunga dari dia ( bukan bunga plastik ). Tapi saya mahu bunga yang tidak akan layu sehingga Valentine yang akan datang. Saya kata lagi, saya sangat sibuk jadi saya tidak punya masa yang cukup untuk menjaga bunga yang menuntut perhatian setiap hari ( mana tau kalau tiba-tiba dia hantar bunga dalam pasu ). Mesti dia menuduh saya ni dari kumpulan perempuan yang agak gila. Sebenarnya saya sengaja memaksa dia melalui tekanan ringan dipagi Valentine.

Seperti yang saya jangka dia tidak akan dapat memenuhi permintaan saya. Permintaan tahap melampau.Akhirnya saya jawab sendiri. Saya kata, bunga yang tidak pernah layu-bunga yang kita tanam dihati kita. Selagi ada hayat selagi itulah ia hidup dan berbunga.

Oh ya, saya mengilai orkid.

2 comments:

Purpleheart said...

Pun suke orkid gak, lebih-lebih lagi orkid pepel..

NONG said...

Hai...rindu sangat dgn korang.
Ko suka bunga orkid ah..aku suka Tulip.hehee. Klu ko plg KM sms sya ah.Kita lepak kejap...rindu....

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP