Sunday, July 13, 2008

aDA aPA dENGAN jULAI


Saya baru mendapatkan novel baru hasil tangan penulis kesayangan saya, Imaen. BOHEMIAN. Sayang seribu kali sayang, saya belum sempat menyelak walau selembar sekalipun. Saya sangat sibuk. Sibuk melebihi paras bahaya. Tahap Gaban. Sejak 2 minggu yang lalu saya memerah tenaga untuk banyak perkara. Praktikum.

1. Membaik pulih bilik bimbingan ( mengecat, mengalihkan barang, membuka sawang, dll)
2. Menyusun 9 fail yang digunakan selama 12 minggu
3. Menyiapkan segala borang
4. Mencari budak-budak yang 'sepatutnya' melawat unit bimbingan ini.
5. Persediaan untuk penyeliaan pertama / 7 seliaan ( yg akhirnya tidak menjadi)
6. Mengawal diri agar tidak melampau-lampau...( tanda2 lampu merah yg melampau )
7. Sibuk balas sms
8. err..banyak lagi la kesibukan lain..( sengaja dicipta)

Jadi kesimpulannya, saya perlu menahan nafsu membaca pada ketika ini.

Pengajaran: Elakkan membeli buku yang kamu suka pada masa kamu sibuk. Nanti kesibukan bertambah. Sibuk menahan nafsu.

4 comments:

Kay Masingan said...

oh sibuk membalas sms ye..patutlah jarang sudah sms saya..ada sudah bunga di hati ko..jaga ko ungu..

UNGU said...

hahaha...bunga biru dihati ungu. mcm mana la rupa bunga tu ya..??ruang dihati saya cukup luas untuk banyak orang. jangan bimbang tempat kamu masih macam dulu..tetap special dihati bo....

Cikgu said...

betul bahhh ungu.....ungunya ungu.

ungu itu romatik...ye ke?

UNGU said...

ira
haha..ya sangat romantik..!

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP