Tuesday, July 29, 2008

25-27 jULY..balik kampung bah!

Senduduk atau nama saintifiknya melastoma malabathricum merupakan tumbuhan liar yang berbunga cantik. Berbunga ungu.



Tempat jauh lagi dikenang
Inikan pula tempat bermain..
Ini ialah permaidani hijau yang sedap dipandang.Sama ada sawah padi atau pokok senduduk, kedua-duanya mempunyai nilai yang cukup berharga dimata saya. Cukup dekat dihati saya sehingga tiada ruang untuk benda lain yang selalunya kelihatan lebih menarik. Seperti yang saya catatkan pada entri saya yang pertama, saya anak kampung. Serius. Betul-betul anak kampung. Saya mungkin antara ribuan anak tani yang pernah duduk-duduk dipermatang sawah sambil berangan-angan. Juga antara mereka yang pernah memetik bunga senduduk- selitkan ditelinga kanan-kemudian berangan jadi Maya Karin..dan
- diam-diam menganyam cinta.

2 comments:

Kay Masingan said...

ungu, kenapa sejak akhir2 ini n3 ungu selalu berbau cinta?

jaga2 kama...hehe

UNGU said...

ahahaha..iya ka?

buai laju2
sampai pokok sena ( btl ka ni ? )
apa dalam hati?
berkuntum-kuntum bunga cinta..

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP