Wednesday, December 19, 2007

catatan 19/12

Saya mengandaikan sepanjang tahun 2007 ini, hidup kita dibanjiri dengan lautan berkat dari Pencipta. Nikmatilah sepuas-puasnya sebelum kita menguak tirai tahun 2008. Himpunan peristiwa pahit, manis, suka dan duka yang dilalui, jadikanlah kitab rujukan untuk menempuh tahun baru ini yang pastinya menyajikan keluk liku kehidupan yang lebih menuntut pengorbanan. Kenangan yang indah itu, jadikan ia alasan untuk kita lebih berkeinginan menikmati plot kehidupan yang singkat ini.

Tahun ini roda hidup saya berputar tidak tentu arah. Dan selalunya saya di bawah. Sama ada dalam kehidupan peribadi atau dalam ruang lingkup kerja, saya selalu dihimpit masalah. Namun, ia sedikit pun tidak melemahkan daya tahan saya. Malah semakin kuat. Iya, kuat untuk menghadapi segala kemungkinan cabaran tahun akan datang. Saya berani berkata begini kerana saya sangat kenal dengan diri sendiri. Cuma untuk beberapa perkara saya serahkan terus kepada Pencipta.

Selalunya harapan kita yang tulus ikhlas akan menjadi satu doa yang mampu melapangkan segala jalan untuk berjaya.

Saya mungkin antara beribu kandawai yang ingin kembali ke tanah lahir dan saatnya telah tiba. Tunggu saya Borneo. Kita sambung mimpi-mimpi kita yang tertangguh bertahun dulu.

#kandawai-burung bangau

6 comments:

Kay Masingan said...

TAHNIAH! sisipkan aku dalam cerita/N3 mu ini Ungu.

UNGU said...

hehe..iya bah kay.n3 ini mewakili kita la ni..selamat datang ke malaya!

Emma said...

hi...ungu mungkin saya juga di antara kandawai yang akan balik ke tanah air bukan untuk seketika tapi....akan menjadi penetap setia di negeri di bawa bayu ....nantikan saya disana kie..

UNGU said...

bah..berkampung lagi lah kita rupanya..!jom balik..

Rem said...

"Saya mungkin antara beribu kandawai yang ingin kembali ke tanah lahir dan saatnya telah tiba. Tunggu saya Borneo. Kita sambung mimpi-mimpi kita yang tertangguh bertahun dulu."

Sungguh menguja ayat ini. Saya pula adalah kandawai yang tiba-tiba meninggalkan bumi kelahiran ketika menjelang tahun baru. :)

UNGU said...

Saudara Ramzah..berdoa lah supaya waktu yang sukar itu cepat berlalu..!

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP