Tuesday, September 23, 2008

Mengapa rindu itu harus datang pada saat aku ingin pergi..( Kay )

Minggu akhir di bulan puasa ini hati saya sentiasa dalam mood sedih. Saya berusaha untuk menceriakan diri tetapi sering-sering gagal. Saya tidak seriang dulu. Roomate yang cute itu selalu bertanya kenapa saya tidur lebih awal dari biasa ( biasa maksudnya jam 11 ke atas ) dan bangun lewat. Saya tidak menyediakan jawapan khusus untuk soalan seperti itu. Lebih baik diam. Diam juga satu jawapan kan?

Pagi semalam saya menerima sms dari roomate.

Dia kata..'ayg, chayoo..chayoo..dunia belum berakhir. Hidup mesti enjoy. Jangan ko sedih2. Ingat ko masih ada ramai kawan'

Saya tersenyum sendiri dibilik bimbingan yang cukup lawa ini. Tercari-cari ayat yang sesuai untuk membalas sms ini.

Saya taip begini ‘Jangan susah, semuanya masih boleh dikawal. Haha..’ kemudian send.


Masa tu tiba-tiba terasa ingin balik di bilik B 103 dan menangis semahunya dibahu dia. Membenamkan semua rasa dipangkuan dia. Semuanya. Dia pasti mengerti. Ya, sangat mengerti kerana kami berkongsi cerita hidup yang hampir sama.

Semoga kami lebih tabah. Lebih tahu menghargai diri sendiri.

3 comments:

Kay Masingan said...

ungu,

sedih juga..kenapa?

bah tunggu sa balik ki..
kita cerita2 nanti.

UNGU said...

susah la jadi manusia dewasa kay. Susah sangat..

MR MOGUA said...

bdoa laa spya dpt jd budak blek...hihihii....besa laa baa tu kalo uda besar cik UNGU..makin naik umur...cbrn pn makin besar jg la baa wpn bdn xmau besar uda.hik3...take care owez aaa

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP