Tuesday, September 23, 2008

Cerita Minggu Berkabung..

Minggu tekanan sudah berlalu. Minggu ini saya mula bernafas dengan normal walaupun ada beberapa tugasan yang belum saya siapkan. Nampaknya saya tidak akan bergembira cuti raya ini. Huhu! 3 minggu terakhir praktikum, saya bekerja tidak cukup tangan ( siapa juga suruh suka tunda-tunda kerja). Saya perlu menamatkan 5 kumpulan kaunseling kelompok, 5 kumpulan bimbingan kelompok, 8 klien individu, 5 klien bimbingan dan menghabiskan jam kredit untuk bimbingan besar. Hampir mati. Dan disebabkan pada penyeliaan akhir mendapati saya layak dicalonkan sebagai pelatih cemerlang ( konon-kononnya) maka usaha untuk menjadikan bilik bimbingan ini cukup ‘sifat’ diperhebatkan. Tambah lagi satu kerja..Hasilnya:-

i) Pencalonan saya dan Ruth untuk pelatih cemerlang diperkenankan oleh Ketua
Jabatan Ilmu Pendidikan IP Kent, Mr. Chandran. ( sewaktu rentasan)
ii) Bilik bimbingan ini akan dicalonkan dalam pencarian bilik bimbingan yang kondusif
di daerah Tuaran ( menurut GB)
iii) Tanpa diduga saya dan Ruth diberi pujian tinggi melangit dengan usaha ini
iv) Pegawai Pendidikan Daerah Tuaran berkenan mencemar duli merasmikan bilik
bimbingan ini pada 19. September 2008
v) Berduyun-duyunlah penduduk SK Lok Yuk mahu menyaksikan pemandangan baru
ini yang datang dengan pujian menjadikan saya mahu hidup 1000 tahun lagi..haha
vi) Berat badan susut 3 kg
vii) Saya berat hati meninggalkan sekolah ini terutamanya budak-budak yang setia
menemani saya sehingga lewat petang.

Jom intai-intai..


Ungu sedang berpose untuk gambar raya 2008..haha

ungu dan sumandak cilik Lok Yuk Telipok ( Karen, Fifie n Marie )

tetap ayu walaupun dalam mood tekanan. ( ruth n Ungu )

dari meja Ungu

Ini dia Mr. Chandran yang menyokong pencalonan kami sbg pelatih praktikum cemerlang.
berlatar bilik bimbingan yang berwajah baru.

Ungu n Mr. Chandran ( di luar bilik bimbingan )


hari ini dalam sejarah..



GB En. Judin bin Diana bersama Pegawai Pendidikan Daerah Tuaran sedang mencemar duli merasmikan bilik bimbingan SK Lok Yuk.

Sedang membuat lawatan rasmi ke bilik bimbingan
Barisan orang kuat SK Lok Yuk Telipok ( dari kiri Pn. Caterina, Pn. Flavia, En. Judin Diana, Pn. Kawayan n Pn. Chong.



usaha tangga kejayaan..kami sedang membedah bilik bimbingan ( fasa pertama )



Ungu dan murid tahun 6( Rusdi, Mac n Ardie ) selepas membanting tulang membuat perubahan di bilik ini ( fasa kedua )




Bilik bimbingan semasa ( fasa yang terakhir) akan ditayangkan selepas ini. Sekian.



4 comments:

The Last Tanak Momogun said...

mcm kuer p date je tau dgn mr candra 2. hehehe, mcm pegang2 tangan pla. ahahahah. mcm...... tiada lah. koirarakan

Kay Masingan said...

ungu, tahniah kana calon jadi pelatih cemerlang...

UNGU said...

tanak momogun- sabar ja aku ye! hebat la mata ko ni, sa pn nda perasan cerita disebalik gambar akan menjadi seperti itu. hehe..ngam juga ka?

Kay-tq. masih blm muktamad lg tu..

Cikgu said...

Congrat to both of you....

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP