Friday, June 20, 2008

Kawad la Pulak

Kesibukan melampau yang saya hadapi sudah melebihi paras bahaya. Saya terkejar tergolek-golek menyiapkan semua tugas dan tanggungjawab. Beberapa hari lalu saya sakit..err demam sebenarnya. Paling mengharukan saya pitam 2 kali sewaktu latihan kawad ( konon-kononnya terpilih untuk mewakili IP ke Ulu Bendul, Negeri Sembilan untuk KAGUM Unit Berunifom Pandu Puteri Kadet). Sewaktu di bilik rehat, minda dari golongan pertengahan saya ini sempat bertanya-tanya, tidak ada kah lagi calon lain yang lebih layak membawa nama baik IP ini selain saya. Hati saya yang memangnya dari kumpulan halus mulus ini terguris..err tercedera dengan frasa-frasa sinis yang sempat menyinggah di cuping telinga saya. Aduh! Begini rupa-rupanya dugaan hidup di dunia ini.

Sedih.

Perlahan-lahan saya siram hati saya dengan kata-kata yang baik mulus-kita mempunyai kekuatan dan kelemahan masing-masing. Sepatutnya saling menyokong naik bukan bertolakan jatuh terus-terusan. Wah! Tiba-tiba terasa mau pakai baju Pandu Puteri Kadet tu 24 jam tau. Hehe..!


Dalam dua minggu ini, saya mengumpul rindu dihati. Rindu bermanja-manja ditilam kerajaan. Rindu berlayar-layar dialam maya. Rindu untuk semua dan rindu untuk yang satu.

5 comments:

Emma said...

ko ckp pasal pandu puteri rindu pulak zaman - zaman sekolah dulu..tapi bgus lagi ko,sekurang - kurangnya sekarang ini ko ada peluang tuk merasai semula zaman sekolah dulu..ba monotos lah koti ,biar pitam asal berhasil,kasi tinggal nama di Negeri sembilan...sabah boleh kio

Kay Masingan said...

ko pengsan ka ungu? kesian juga ko..jadi bila ko mo p n.9 ni?

Cikgu said...

Alah bisa tegal biasa...gitu lah hidup tika berenang dalam kesukaran...(dipetik dari kata-kata cikgu victor p.l salanggang sewaktu perhimpunan UB 25 jun 2008).

kalau nak menguliti hidup dengan mudah dan senang....memang senang sangat. tapi itu bukanlah satu pilihan yang bijak untuk diputuskan.

kesusahan buat jiwa kuat,
kelaparan buat hati mensukuri kesenangan yang akan datang,
kepenatan buat kita sihat,
tapi kekayan dan kesenangan buat kita lupa.

kacang-tanduk said...

ala kawan poinkuro2 no hilo n.9 aramai e be..ti no kepio ot n3 ku mantad pe di sem. satu, ingga gia kemahiran mengaplikasikan blog, baru mau belajar be gima...em kada ne keti telib telibai t blog ku ki kawan..mundereng pende dot moi kene cyber ki...hehehe

UNGU said...

emma- sabah tatap di hati bah! iya usaha tangga kejayaan blg urg kampung kami..haha

Kay-last wek sa p n9. kna kurung di ulu bendul...tapi siok la sbb hari2 mandi sungai...hehe

Era-kesimpulan nopo nga..bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian boh oi kawan..ingkaa no kio...

kacang-tanduk- kada kosusah boh kwn..haro nopo masa nga berlayar-layar oku kasari d bolg nu..ui aramai oi..!

ungu

ungu

ungu lagi

ungu lagi

unguNYAungu

unguNYAungu

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP